İDO Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA SORULAN SORULAR
 
 
1)  Bilet Satiş ile rezervasyon arasindaki fark nedir?

Bilet satin alindiginda o artık size aittir , rezervasyon yaptirdiginizda ise ücret ödemezsiniz, gemideki yer sadece size belirli bir süreliğine ayrilir.
Herhangi bir bilet satis noktamizdan PNR'ı görevliye vererek biletinizi satin alabilirsiniz.( Rezervasyon geçerlilik süresi için 3 nolu soruya bakiniz.)

 
2)  Hangi durumlarda rezervasyon yapılamaz?

- Jetonlu veya akbilli hatlarda rezervasyon yapilmaz.
- Hızlı feribot veya denizotobüsü seferlerimizden biletli hatlarda,  sefere 48 saatten az kalmis ise rezervasyon yapilamaz.

 
3)  Yapılan Rezervasyonlar ne kadar süre geçerlidir?

Rezarvasyon geçerlilik süresi için 2 kriter vardir :

Rezervasyon yapıldığı andan itibaren 48 saat veya sefer kalkış saatine 48 saat kaldığı ana kadar geçerlidir. Bu iki koşuldan hangisi önce gerçekleşirse :

Örnek:  Seferden 3 gün önce rezervasyon yapilmissa bu rezervasyon 48 saat geçerli
DEĞİLDİR  çünkü işlem yapıldıktan 2 gün sonra sefere 1 gün ( 24 saat) kalmis olur bu durumda 3 gün önce yapilan rezervasyonlar 24 saat geçerlidir.

 
4)  Biletli hatlar için hangi yollarla bilet satin alabilirim?

- www.ido.com.tr adresinde belitilen Terminaler ve Acentelere şahsen giderek,
-(0212)  444 4 436 Müşteri Hizmetleri Merkezi'ni kullanarak kredi kartı ile ,
- www.ido.com.tr  'den kredi karti ile,
 
 bilet satin alabilirsiniz.


5)  Online olarak satin aldigim bilet bilgilerini unuttum?

Online Rezervasyon ve Satış sisteminden ÜYE OLMADAN işlem yaptıysanız :
- İşlemlerim & Bilet İptal menüsünden PNR numaranızı ve KREDİ KART numaranızı yazarak bilet detaylarına erişebilirsiniz.
ÜYE OLARAK işlem yaptıysanız:
- İşlemlerim & Bilet İptal menüsünde tüm işlemlerinizi sorgu yapmadan görebilirsiniz.
 
6)  Satin aldigim bileti ne zaman ve nasil iptal ettirebilirim?

1 Şubat 2009 tarihi itibarı ile bilet iptal/iade koşulları değişmiştir :
 
www.ido.com.tr  'den  satın alınan BASILMAMIŞ  biletler :
-  Sefer Saatine 6 saatten fazla var ise:  WEB, 444 44 36, GİŞE ve ACENTELERDEN:
Ücretin %100'ü iade edilerek iptal edilebilir.

-  Sefer Saatine 6 saat ile 30 dakika arasında bir süre var ise : WEB,  444 44 36, GİŞE ve  ACENTELERDEN : 
Ücretin %30'u bilet iptal hizmet bedeli olarak kesildikten sonra, kalan ücret iade edilerek iptal edilebilir.

-  Sefer Saatine 30 dakikadan az var ise :  İptal Edilemez.

(0212 ) 444 44 36  'dan  satın alınan BASILMAMIŞ  biletler :

-  Sefer Saatine 6 saatten fazla var ise:  444 44 36, GİŞE ve ACENTELERDEN:
Ücretin %100'ü iade edilerek iptal edilebilir.

-  Sefer Saatine 6 saat ile 30 dakika arasında bir süre var ise : WEB,  444 44 36, GİŞE ve ACENTELERDEN : 
Ücretin %30'u bilet iptal hizmet bedeli olarak kesildikten sonra, kalan ücret iade edilerek iptal edilebilir.

-  Sefer Saatine 30 dakikadan az var ise :  İptal Edilemez.
 
Gişe ve Acenteler ile  ,  www.ido.com.tr ve 444 44 36 'dan alınıp BASILMIŞ biletler:
-  Sefer Saatine 6 saatten fazla var ise:  Bileti teslim edilmesi ile sadece  GİŞE ve ACENTELERDEN:
Ücretin %100'ü iade edilerek iptal edilebilir.

-  Sefer Saatine 6 saat ile 30 dakika arasında bir süre var ise : Biletin teslim edilmesi ile sadece GİŞE ve   ACENTELERDEN : 
Ücretin %30'u bilet iptal hizmet bedeli olarak kesildikten sonra, kalan ücret iade edilerek iptal edilebilir.

Sefer Saatine 30 dakikadan az var ise :  İptal Edilemez.
 
7)  İnternet ( www.ido.com.tr) ve (0212) 444 4 436 ‘dan kredi kartimla aldigim sanal bileti fiziki bilet haline nasil dönüstürebilirim?

- Terminallerimizde bulunan IDOMATIKlerden kredi kartinin okutulması ile,

- Terminal veya diğer bilet satış noktalarından, kredi karti sahibinin kartını görevliye ibraz etmesiyle biletinin basılmasını sağlar,

 
8)  Seferden ne kadar zaman önce terminalde olmaliyim?
Araçli veya yaya yolcularimizin sefer kalkış saatinden en geç  30 dakika önce terminal alaninda olmasi gerekmektedir.
 
9)  Çocuklardan ücret alinmakta midir?
7 yasindan küçük çocuklar koltuğa oturmamak kaydiyla ücretsiz seyahat edebilirler.

 
10)  Hafta sonu tarifesi hangi günleri ifade ediyor?
Şehirhatlarında Pazar günü, Hızlı Feribot ve Deniz Otobüslerinde Cumartesi ve Pazar günleri  haftasonu tarifesidir, bayram günlerinde özel bir tarife olusturulmadiysa haftasonu ve tatil günleri geçerlidir.
 
 
11)  Hava koşulları ve diğer zorunlu nedenlerle olusabilecek IPTAL edilen seferleri nasil ögrenebiliriz?

Biletli hatlarimizdaki iptal seferleri( Dış hat deniz otobüsü ve hızlı feribot seferleri):
www.ido.com.tr ana sayfadaki  İptal Seferler butonuna tıklanarak ,

Şehirhatları ve iç hat deniz otobüsü iptal seferleri  WEB sitemizden duyuru olarak açıklanmaktadır. Tüm iptal sefer bilgilerini (0212) 444 4 436'yı arayıp 4 'ü tuşlayarak  ögrenebilirsiniz.


12) Hızlı feribot ile deniz otobüsü arasinda ne fark vardir?
Hızlı feribotlar hem araç hem yolcu taşımaktadır, deniz otobüsleri ise sadece yolcu taşımaktadır.
 
13) Yaz tarifesinde olup da kis tarifesinde olmayan seferler nelerdir?

- İstanbul Avsa Marmara ( ilkbahar ve sonbaharda Mavi Marmara Gemisi seferlere başlar).
- İstanbul Gemlik Kumla
- İstanbul Çinarcik Esenköy
seferleri kış tarifesinde yapılmamaktadır.
 
14) Hızlı feribot ve deniz otobüsleri dış hatlarda geçerli midir?

Akbil sadece deniz otobüsleri iç hatlarda ve Kartal - Yalova hattında geçerlidir, diğer hatlar biletli hatlardır ve önceden bilet satın alınması gereklidir. 

 
15) Fiziksel Engelli ve yaşlı yolcularimiz terminalden gemiye nasil ulasabilirler?

Yenikapı Hızlı Feribot iskelesinde yolcu salonu ile gemi arasında golf araçları ile yaşlı ve engelli yolcuların gemiye ulaşması sağlanmaktadır. Ayrıca terminallerimizde tekerlekli sandalyeler bulunmaktadır.
 
 
16) Sea & Miles Milpuanlarımla aldığım bileti nasıl iptal ettirebilirim?
Milpuanlarla  alınan ücretsiz biletlerin iptali mümkün değildir.

1 Yorum | YAZ:

kredi kartı borcu dedi ki...

bu adresten kredi kartınızın borcunu ogrenebilirsiniz

Yorum Gönder

Haberler

Son Konular | Rss Feed Kayıt

E-Sorgu Son Konular